Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Διδάσκοντας τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού σε μαθητές

  
Αξιόλογοι εκπαιδευτικοί στον ελέυθερο χρόνο τους επισκέπτοναι γυμνάσια και λύκειο σε όλη τη χώρα διδάσκοντας στα παιδιά με οπτικοακουστικά μέσα, όλα όσα έζησαν οι Έλληνες του Πόντου και την ιστορία που συνεχίζει να γράφεται.
Αναδημοσιεύουμε το σκεπτικό της πρωτοβουλίας όπως το περιγράφει ο διδάκτωρ ιστορίας κ.Βλάσης Αγτζίδης



Από το 1994 μια νέα "εθνική επέτειος" ήρθε να προστεθεί στο πάνθεον των εθνικών επετείων. Μόνο που τούτη ήταν αποτέλεσμα μιας υπόγειας και απρόσμενης κίνησης -με πολλά λάθη και παραλήψεις- της προσφυγικής κοινωνίας των πολιτών, που διεκδικούσε τη δικιά της ιστορική Μνήμη και την εγγραφή της στη συλλογική μνήμη. Έτσι, το 1994 οι πρόσφυγες του '22 πέτυχαν την πρώτη πολιτική κατάκτηση σ' εναν χώρο, μάλλον άξενο, με ένα κράτος εχθρικό. 

Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι... 

Από τότε κάθε χρόνο εκπαιδευτικοί -με δική τους πρωτοβουλία και με την κάλυψη της επίσημης αναγνώρισης και της αναγκαστικής συμόρφωσης του υπ.Παιδεία, προσπαθούν να οργανώσουν παρουσιάσεις του ιστορικού αυτού γεγονότος, κυρίως στις περιοχές που εγκαταστάθηκαν είτε οι πρόσφυγες του '22, είτε οι νέοι πολυάριθμοι Πόντιοι πρόσφυγες της Σοβιετικής κατάρρευσης, αλλά και αλλού..... 

Όλα αυτά πραγματοποιούνται σε μια μη ευκαταφρόνητη κλίμακα, μακρυά από το κυρίαρχο λάιφ στάιλ και τη γνωστή αγοραία δημοσιογραφία, αγνοημένα και περιφρονημένα από μια ενσωματωμένη και αστικοποιημένη Αριστερά που "ζει με και από τους μύθους της", αλλά και από μια κυρίαρχη ιστοριογραφική αντίληψη που πορεύεται και στοχάζεται παρακάμπτοντας τις ενοχλητικές παραμέτρους.

Προσπαθώντας να κωδικοποιήσω κάπως τις προσπάθειες αυτές έγραψα το κείμενο που σας στέλνω, το οποίο αποτελεί μια πρώτη προσπάθεια να παρουσιαστούν οι άξονες του ιστορικού γεγονότος της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου εντός του πραγματικού  ιστορικού πλαισίου, καθώς και των παιδαγωγικών αρχών που πρέπει να τηρηθούν κατά τη διδασκαλία σε μαθητές.

Περισσότερα για την πρωτοβουλία μπορείτε να διαβάσετε στο Blog:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου